مهسان نبی پور

شروع غذای کمکی

1390/2/3 13:44
نویسنده : مامان
36,582 بازدید
اشتراک گذاری

خانومم عزیزم دختر نازم از امروز شروع کردم بهت غذای کمکی دادن هر چند شما شیر خشک میخوری ولی تا امروز چیزی به غیر از همون شیرخشکو یه مقداری آبجوش چیزی بهت ندادم عزیزم آب جوشم شیرین نمیکنم ولی دیروز دلم خواست یه کوچولو شیرین کنم ببینم عکس العملت چیه. اللهی مامانت فدات شه 60میلی آبو با یه کوچولو قند شیرین کردم دیدم توی که اصلا آب زیاد نمیخوری سریک دقیقه آب شیرین خوردی عزیزم چیزای شیزین دوست داری؟ خیلی بهت مزه داد ؟شِـکـْلـَکْ هآے خـآنــــومے

شِکـْـلـَکْ هآے خآنومے

از امروزم هر غذای که برات درست میکنم دستورشو میزارم که بعد خودت ازش استفاده کنی .اینم باید بدونی واسه درست کردن غذا از همه کلی میپرسم خوب مامانت بلد نیست .

عزیزم دیروز که از صبح بیدار شدم کلی ذوق داشتم میخواستم واست فرنی درست کنم خیلی خوشحال بودم هر چند دو روز قبلش لعاب برنج بهت داده بودم 

طرز درست کردن لعاب برنج:

یک قاشق غذاخوری برنج  رو شستم بعد تو قابلمه کوچولت 2 لیوان آب ریختم  برنجو بهش اضافه کردم گذاشتم تا یک ساعت جوش بخوره لعاب بندازه آب روشو دادم خوردی 2 قاشق بیشتر بهت ندادم که  روز دوم4 قاشق دادم

حالا بریم سروقت فرنی صبح که بیدار شدم به بابات گفتم میخوام واسه دخترم فرنی درست کنم شِکـْـلـَکْ هآے خآنومے

گفت نه 00000675.gifزوده ولی وقتی که بردمت واسه چکاب دکتر گفت میتونی کم کم فرنیرو واسش شروع کنی منم لجباز کار خودمو کردم از شب قبل امتحان کرده بودم برای همین شروع کردم

طرز درست کردن فرنی:

1فنجان شیرو میزارم به مدت 10 دقیقه بجوشه بعد یک قاشق مربا خوری آرد برنج با نصف قاشق مرباخوری شکرتو یک فنجان آب مخلوط میکنم میریزیم تو شیر هی بهم میزنیم بعد که دیدیم غلظتش خوبه ازصافی رد میکنین بعد میدم بخوری

دیروز بعد از شیر خوردن  بهت دو قاشق دادم      شِکـْـلـَکْ هآے خآنومے

زیاد استقبال نکردی دکترتم گفته به زور بهت ندم. ایشا.. کم کم خوب میشی

شِکـْـلـَکْ هآے خآنومےشِکـْـلـَکْ هآے خآنومےشِکـْـلـَکْ هآے خآنومےشِکـْـلـَکْ هآے خآنومے

امروز تو یه وبلاگ راجع به غذا دادن به کودکان یه مطلب  خیلی جالب دیدم تو وبلاگت میزارم وقتی بزرگ شدی خانوم شدی خودت مامان شدی واسه نی نیت استفاده کنی

 این مطلب را از وبلاگ سام عزیزم که مامانش زحمت میکشه گرفتمhttp://manvashoharam.blogfa.com

 چه موقع  کودک شما برای غذاخوردن آماده هست:(از4ماهگی)

اگرکودک شما کنجکاوانه وباسکوت مدل غذا خوردن شما نگاه میکنه

اگرکودک شما ناخودآگاه با دیدن قاشق دهانش رو بازوبسته میکند

اگر کودک  شما درهنگامی  که شما  لیوان آبی  مینوشید دست وپایش را تکان میدهد

اگر کودک شما لب بالایش کمک به بلعیدن غذا می کند

اگر کودک  شما نسبت به وزنش کمبود وزن دارد

اگر کودک  شما با 210 میلی هر 3ساعت ویا نوشیدن  شیر سینه ای شما هر2ساعت باز هم گرسنه هست ومرتبا بیدار میشه

هیچ وقت برای  غذا خوردن به کودک خود فشار نیاورید

اجازه دهید کودک غذا خود را با تمام وجود حس کند(حتی با سر وصورت)

هرگز و هرگز کودک خود را برای کثافت کاری دعوا نکنید

تربیت غذای کودکان از یک سالگی بع بعد میباشد

به کودک خود احترام بگذارید مثلا اگر کودکتان به هویچ علاقمند است ریز ریز او را با مزه هویج آشنا کنید

همیشه به کودکتان لبخند بزنید حتی موقع کثافت کاری

در هنگام غذا خوردن خودتان کودک را کنار خودتان بنشانید مرتب به به چه چه کنید تا کودکتان به هوس بیفتد

اجازه دهید همه چیز رو امتحان کند حتی قاشق شما رو

هرگز وهرگز مرتب دهان کودک را با دستمال پاک نکنید

شِکـْـلـَکْ هآے خآنومے

خدای مهربون شکرت  واسه اینکه منو لایق مادر بودن دونستی واسه تمام این لحطات شیرینی که به من دادی واسه لذت دیدن لبخند دخترم . دخترم عزیزترینم همه وجودمو به خودت میسپارم تو تمام لحطات نگهدارش باششِکـْـلـَکْ هآے خآنومے

وااااااااااااااای چقد نوشتم عزیزم واسه تو نوشتن لذت بخش ترین کار دنیا ست دوست دارم شِکـْـلـَکْ هآے خآنومے

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان آنیسا
3 اردیبهشت 90 12:23
سلام مهسان عزیزمو ببوس وشروع غذا خوردنش مبارک باشه
سارا
3 اردیبهشت 90 13:29
سلام عزیزم مبارک باشه در ضمن مطلبت خیلی جالب بود ممنونم
مامان فرشته
3 اردیبهشت 90 13:32
سلام عزیزم وای قربونش برم که دیگه بزرگ شده و داره غذا می خوره نوش جونت گلم بوسسسسسس
مامان آتین
3 اردیبهشت 90 19:27
مهسان جوووووووون غذاخور شدنت مبارک
مامان آنیسا
6 اردیبهشت 90 18:13
مهسان جون دیگه به آنیسا سر نمیزنی
مامان ماهان
6 اردیبهشت 90 19:29
دیگه به به خوشمزه میخوری نوش جونت
مریم
8 اردیبهشت 90 13:22
سلام مهسان جون خدا رو شکر مشکلی نبود و احتباس ادرارش بخاطر داروی آمانتادینی که دکتر به خودم داده بود بود خدا دخترتو حفظ کنه ایشالا به زودی دندون دراره و راحت بشه از اینکه نظر دادی متشکرم بوسسسسسسسسسس وبلاگتم خیلی خوشگله
مامان فرشته
9 اردیبهشت 90 3:21
فریبا
10 اردیبهشت 90 12:08
موفق باشی خوشحال میشم به وب سایتم سر بزنید
آزاده
12 اسفند 93 12:50
سلام عزیزم با تمام وجود بهت تبریک میگم. منم بچم تاره امروز برای اولین بار میخواد فرینی بخوره.